poniedziałek, 27 lipca 2015

Kulinarnie: makaron ryżowy z zielonym curry

Witajcie ;*

Gdy zawitałam dzisiaj do Biedronki moim oczom ukazała się jedna z moich ukochanych promocji-Smaki Azji. Zawsze coś podczas niej upoluję, a później chętnie przygotowuję nowe dania, o lekko azjatyckim klimacie. Serdecznie Was zachęcam do przejrzenia gazetki KLIK, znalazłam w niej kilka bardzo ciekawych przepisów, które po delikatnym zmodyfikowaniu z pewnością przetestuję (zwłaszcza kulki z wołowiną i sezamem skradły moje serce i pewnie niedługo zaszyję się w kuchni, próbując je zrobić). Dzisiaj jednak przychodzę do Was z moją autorską wariacją na temat zielonego curry- nie jest zbyt fotogeniczne, to prawda, ale nie zrażajcie się tym, i tak warto wypróbować, bo jest pyszne i szybciutkie w przygotowaniu!


 Składniki (2 porcje):
- 1 opakowanie makaronu ryżowego (ja wybrałam ten szerszy, do kuchni tajskiej)
- ok. 3 łyżeczek zielonego curry
- ok. 1/3 opakowania jogurtu naturalnego
- 2 "sznycle" z indyka
- jedna pełna filiżanka ugotowanej zielonej soczewicy
- trochę cukinii (ja użyłam ok. 1/4 naprawdę dużej)
-  przyprawy (u mnie sól, pieprz, klasyczna przyprawa curry, trawa cytrynowa)

Makaron przygotowujemy według instrukcji na opakowaniu. W woku podsmażamy pokrojonego w kostkę indyka z przyprawami, potem dorzucamy cukinię, również pociętą w kostkę, później soczewicę. Kiedy wszystko jest już podsmażone, dokładamy pastę curry, a potem jogurt i wszystko dokładnie mieszamy. Potem łączymy z ugotowanym makaronem i nasze danie jest już gotowe ;)


Wygląda niezbyt fotogenicznie, ale ja byłam nim bardzo pozytywnie zaskoczona ;) Zawsze możecie też poeksperymentować z poszczególnymi składnikami, tworząc swoje, niepowtarzalne mieszanki. Dzielcie się w komentarzach Waszymi opiniami i pomysłami na curry!

Buziaki ;*


1 komentarz: