piątek, 22 lutego 2019

Inspiracja, motywacja: Bobbi Brown "Perfekcyjny makijaż"

Witajcie :*
Poprzednia recenzja książki tej autorki nie była zbyt przychylna. Czy tym razem udało się zatrzeć złe wrażenie? Zapraszam na opinię o "Perfekcyjnym makijażu" Bobbi Brown (dostępny tu).




Co się tyczy strony technicznej - format mniej sprzyjający noszeniu w torebce, ale do albumów/poradników ilustrowanych jak najbardziej adekwatny. Lekko błyszczący papier dobrze prezentuje makijaże, pod tym względem zarzutów nie mam.


Co się tyczy treści - jest ona podzielona na dwie części. W pierwszej otrzymujemy podstawową wiedzę na temat pielęgnacji skóry, poznajemy przeznaczenie poszczególnych produktów i akcesoriów. Jest to całkiem niezłe wprowadzenie dla początkujących, czyli ja nudziłam się przeraźliwie. Część dla (przyszłych) profesjonalistów spodobała mi się o wiele bardziej, choć ma jedną sporą wadę. Ale najpierw plusy. Ja, jako mieszkanka małego miasta w Polsce, doceniam informacje dotyczące pracy z osobami o innym kolorze skóry, wszak nie pojawiają się one zbyt często w naszych poradnikach czy źródłach internetowych. Nawet jeśli nigdy nie skorzystam, to warto wiedzieć. Bobbi Brown opowiada także o kulisach pracy w świecie mody, podpowiada, jak najlepiej zacząć pracę w branży makijażowej. I tu wychodzi na wierzch jeden z problemów (bo nie do końca można powiedzieć, że minus) tej książki. Opowiada ona o realiach, które są w moim mniemaniu odległe od rodzimych i ciut cofnięte w czasie. Wspomina o związkach zawodowych wizażystów, koncentruje się na "analogowych" metodach dotarcia do ludzi i prezentowania swoich prac, które chyba są obecnie znacząco mniej powszechne. Ja, jako początkująca wizażystka, czerpię z tego bardziej inspirację i motywację, niż faktycznie zyskuję praktyczne wskazówki. Ale od czegoś trzeba zacząć, nie?


Niemniej podoba mi się takie ukierunkowane na profesjonalizm podejście i jestem z tej książki zadowolona. Dziękuję Gandalfowi, dzięki któremu jest to możliwe :).

A jakie są Wasze ulubione książki o makijażu? Znacie coś przeznaczonego typowo dla zawodowców?
Buziaki :*

24 komentarze:

  1. Hmmm myslalam nad nia dosc dlugo i jednak sie nie skusilam, ale teraz checi powrocily hahaha ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem ta o wiele bardziej zasługuje na uwagę ;)

      Usuń
  2. Coś dla mnie. Potrzebuję czegoś dla profesjonalistów niż dla początkujących :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To ja w temacie raczej początkująca i tylko na własne potrzeby, więc pewnie pierwsza część dedykowana takim jak ja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że z pierwszej części bardziej byś skorzystała :). Zerknij jeszcze na inne recenzje poradników, myślę, że znajdziesz wśród nich coś dla siebie!

      Usuń
  4. Miałam okazję poznać sporo książek o makijażowej tematyce jednak jakoś żadna mnie nie "zaspokoiła" ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zakochałam się w "Face paint", ale to nie poradnik ;).

      Usuń
  5. Lubię czytać takie książki. Zawsze można usystematyzować wiedzę i dowiedzieć się czegoś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja ulubiona książka do zdjęć na bloga :D :D

    OdpowiedzUsuń
  7. O to pierwsza część dla mojej córki :) chociaż druga może też :) bo ciągle ćwiczy makijaże i różne charakteryzacje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jako, że mam dwie lewe do makijażu i potrafię tylko podstawy podstaw, to z pewnością by mi się przydała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie przejrzyj inne recenzje poradników makijażowych - są tam pozycje także dla osób potrzebujących kompletnych podstaw ;).

      Usuń
  9. O rzucę okiem na nią zawsze można się coś nowego nauczyć 😉 😊 😊

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawa ta książka! :) Mogłaby mnie zainteresować. :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Widziałam te książkę, jest super!

    OdpowiedzUsuń
  12. Mainkan permainan Gaming Online dengan mudah hanya dengan menggunakan Aplikasi Cheat Gaming Online Indonesia yang tersedia dibawah ini.

    cheatpasti
    infopendek
    infojitu
    situspanas

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawa recenzja! Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  14. Perfekcyjny makijaż to sztuka podkreślenia swojej urody. Każda kobieta jest piękna w swoim wydaniu!

    OdpowiedzUsuń