wtorek, 1 grudnia 2015

Kulinarnie: Sałatka makaronowa- pyszny i prosty lunch

Witajcie ;*

Dzisiaj chciałabym podzielić się z  Wami moim pomysłem na łatwy lunch do szkoły czy pracy, który możecie wykonać dzień wcześniej wieczorem. Jest sycący i pyszny, a na dodatek pozwala na wykorzystanie tego, co mamy w domu. Takie trochę danie "resztkowe", możecie je oczywiście dowolnie modyfikować w zależności od upodobań i tego, co macie w lodówce.




Składniki:
-pół czerwonej papryki
-jakieś 2 łyżki cukinii w zalewie
-1/3 zielonego ogórka
-1/3 paczki sera fera (moja miała 200g)
-pół dużego fileta z kurczaka na parze z przyprawami
-ugotowana al dente porcja makaronu pełnoziarnistego penne (u mnie ok. 1/3 paczki 500g)
-ok. 5 sporych łyżek jogurtu naturalnego
-pieprz, sól, bazylia, oregano

Wszystko kroimy w kostkę, wrzucamy do miski, w miseczce robimy sos jogurtowy- mieszamy jogurt z przyprawami (jeśli macie ochotę, możecie dodać troszeczkę majonezu dla smaku), zalewamy, mieszamy. Widzicie, jakie to proste? Ja z podanej ilości składników uzyskałam jedną porcję widoczną na zdjęciu oraz dwie troszkę mniejsze, na kolację. Jak widzicie, w wielu miejscach wykorzystałam to, co plątało mi się w lodówce albo pozostałości z obiadu- to taka mocno ekonomiczna potrawa ;D.

Lubicie sałatki z makaronem? Zabieracie ze sobą jedzenie do szkoły, czy wolicie zjeść coś kupionego na mieście?

Buziaki ;*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz